2005-04-02 - A nagy szeszcsempészet - Öreglak - LOCO 4X4
2005.04.01. - Péntek este

Immár sokadik alkalommal vágtunk neki, hogy résztvegyünk az "örűlt" LOCO 4X4 -es csapat nappali trophyján. Mivel a verseny szombat reggel kezdődött Öreglakon, ezért jónak láttuk, ha már péntek délután összepakolunk és lemegyünk, így jut elég idő a pihenésre. Persze ez nem így történt... Innen Pécsről szinte mindenki [Zoliék, Józsiék, Janiék, Totó, Iván, Bagooly fiókák, stb...] jött kivéve Ro-Bikát kinek a Range alváza egy kicsit eltört, ezáltal meghiúsítva a részvételt.

Este miután mindenki elfoglalta a szállását egy gyors kiruccanást terveztünk a közeli terepre, vagy ha ez nem jönne be mindenkinek, akkor a szokásos "kocsma a bót mellett" verziónál maradva mulattuk volna el az időt. A faluba összefutottunk Dr. Geli kartással a "legfőbb szeszcsempésszel" és egy rövid üdvözlégy után elvezetet minket a tőlünk kb. 500 méterre lévő speciálhoz. Amolyan V.I.P. -s tagnak éreztem magamat, miután az elsők között lehettem, aki a tőzeg-lápost-patakos-ingoványba behajthatott. A pálya már szépen ki volt jelölve, körbe volt szalagozva, de autónak a nyomát még nem véltük benne felfedezni. Gelinek nem kellett, hogy sokat bíztasson bennünket, így mire észbekaptam Bagoolyék már félúton voltak a specben, de tengelyig elsüllyedve! Látván, hogy a TLC 35" Simex kerekei nem akarják igazándiból semmerre se mozdítani a kocsit hopp! gyorsan kicsörlőztük őket. Nem azért, hogy "-Majd én megmutatom nektek, hogy hogyan is kell eztet csinálni!" nagy lendület [F.K.P.G.], majd kb. egy méterrel jutottam tovább a feneketlen ingoványba. Nagyon jól esett a pihe-puha tőzegbe csontig elmerülni, majd Bagoolyék elém álltak a túloldalról és a hiper gyors kardánmeghajtású csörlőjükkel átvonszoltak a visszalévő kb. még 5 méteres szakaszon. Így készült az első keréknyom... Azért, hogy biztosak legyünk a dologba ismét nekifutottam. Az eredményt az előzőekben már leírtam. Ismét egy gyors csörlőzés következett. De még ez se volt elég, ezért a kijárat felől is bepróbáltam... teljesen reménytelennek tűnt az átkelés számomra. Ez volt az utolsó "nyomgyártás", majd miután kiszabadultam félreálltam és megcsodáltuk a "bejáratott" specet. Nagyon sok nem látszott belőle mert korom sötét volt és a fáradságtól is már csak 2 méterre láttam... Miközben mi ezt a specet nyúztuk, a Janiék a versenyautóval [hátsókerékmeghajtású - skodapoweres - vascsöves - homokfutógépezettel] a mellettünk lévő specben nyomták a köröket. Ez egy nagy rétszerű terep volt amin valamilyen járgányoknak a körpályáját véltem felfedezni. Én csak véltem, de Zoliék próbálták is. Sőt! A versenyautóval is bemerészkedtek, amit egy pár perces melóval sikeresen felültettek. Olyan éjfél felé lehetett mikor visszatértünk az aszfaltra. Jó fáradtak voltunk és nyakig sárosak. A szállásunkra visszaérve még égett a kandallóban a tűz és nagyon jól esett a puha ágyba a bezuhanás, majd egy pillanat alatt szombat lett...

2005.04.02. - Szombat

Reggel az ébredés nehezen ment, de a többiek jelenléte a rajtnál feldobott minket. Nagyon sok autó és rengeteg motoros várta az indulást. A nap hét ágra sütött és nagyon szép idő volt. Az itiner pontos, részletes és nagyon vicces volt, mint ahogy azt már megszokhattuk. A speciáloknál kisebb-nagyobb torlódások voltak, mert a motorosok is ugyan azokon "tornáztak". Az útvonalon egy komolyabb rész volt, ahol a tőzeges talajon sorra süllyedtek el az autók. A közel húsz kilométeres trophyt négy speciál szinezte ki. Az időjárás nem volt velünk kegyes és sajnos nem áldott meg egy jó kis esővel ezért komoly feladat elé nem állhattunk a nap folyamán. Természetesen a specekben lehetett volna bizonyítani, de nem pick up-ra voltak szabva.

Összegezve, ismét jó volt letérni az faltról és kirándulni egy jót! Legközelebb találkozunk a ZIMA trophyn! Köszönet és üdvözlet a LOCO 4x4 csapatának!

NNHoze