2005. 08. 12-13. - péntek-szombat
Az idei nyár a szőlőnek kevésbé az off-road versenyeknek annál inkább kedvezett. Még szinte be se forrtak az előző
trophy sebei, máris készülődtünk a következőre. A kocsi alján lévő hinaras növényzetet, amit Császártöltésen
sikerült összeszedni, most megutaztatjuk és megmutatjuk neki a Bakony szépségét. Péntek délután indultunk Pécsről
Ivánnal és Ro-bikával hárman. Várpalotára fél hét körül értünk fel, ami az első célállomásunk volt, ahol a helyi
szállásadónk és megszállott kíséretünk Karesz már nagyon várt minket. Nem csoda, hisz két vadonat új relé volt
nálam amit még a leégetett csörlőjébe be kellett szerelni. Hamar neki is álltunk a munkának, mert az idő
sürgetett. A csörlő már ki volt bontva és az asztalon figyelt a kóla és a sütik mellett. Ro-bikával és
Ivánnal nekiálltunk a csörlőnek, miközben Karesz a jobb első féltengely biztosító zégergyürűjét cserélte ki.
A relék szerencsére csereszabatosak voltak, így viszonylag gyorsan kicseréltük a húzó oldalhoz tartozókat. Közben
besötétedett és a pizzánk is megérkezett amit két órája rendeltünk. Nem baj annál jobban esett. Evés közben fél
kézzel a csörlő és a kerék is a helyére került. Már csak a lámpákat kellett visszakötni a 4Runner elején, amikre
éjszaka nagy szükség volt. Olyan kilenc óra felé lehetett, amikor Várpalotáról sietve elindultunk Pénzesgyőrbe.
A faluba érve nagy csend fogadott minket, ami mint később kiderült azért volt, mert vezetett túra formájába az
egész csapat elment autókázni. Egy-két telefon és máris tudtuk, hogy hol találkozzunk a már úton lévőkkel.
Itinerünk az volt, hogy megy át egy földes út Hárskútra és ott várnak minket. Próbáltam egy kicsit jobb tempót
diktálni amit a jobb hátsó kerék bánt. Egy gyors kerékcsere után folytattuk utunkat a többiek felé. Közben pmr-en
keresztül megbeszéltük, hogy elindulnak mi meg majd a nyomok alapján látjuk merre mennek. Így is történt és kb.
tíz perc autókázás után egy nagy réten egyszer csak egy autó jött szembe amit vagy húsz követett. Gyors köszönés
után beálltunk a sor vége felé és csatlakoztunk a többiekhez. Ilyen tájban már féltizenegyet mutatott az óra és
még nem volt semmi kunszt, de nem is baj mert jól szórakoztunk a rádiók segítségével. Egyszer csak megállt a
sor. Szerencsére semmi baj nem történt csak egy Vitara hasalt meg egy kisebb fellépőnél. Miklos-G került,
kötél kötött, Suzuki feljött. Mentünk, mentük, bandukoltunk, közben nagyon szép patakos helyeken jártunk.
Két patakátkelés is szépítette utunkat, amit több kevesebb sikerrel mindenki tudott teljesíteni. A csapat
nagyon szépen haladt együtt, amit a vezető és a záró autó összhangja eredményezett, no meg a sofőrök ügyessége.
A közelmúlt nagy esőzésének nyomát akkor este nem igazán tudtuk kivenni, viszont utunkat egyszer csak egy patak
keresztezte amin egy fahíd segítette volna az átkelést, ha a megáradt patak nem tolta volna arrébb. Az átkelést
többen is bepróbálták, de csörlőzés lett a vége. Miután egy autó átjutott, ahhoz már lehetett kötni és így
azért megoldható volt ez a szakasz is. Páran összeállva visszacsörlőzték az elsodort hidat a helyére, így a
maradék autó már ezen keresztül tudott áthaladni. Ekkor már fél hármat mutatott az óra és már 22km-t tettünk
meg nagyon változatos terepen. A fáradság már-már úrrá lett rajtunk és a másnapi verseny előtt azért kellett,
hogy aludjuk egy pár órát ezért a híd után kimentünk az első kövesútra és visszamentünk Várpalotára.
Egy nagyon zajos és nyugtalan álom után hamar eljött a reggel és az indulás időpontja. Kilenc óra felé már a
rajtnál gyülekezett a díszes társaság. Eszmecserét és a kávézást a kocsma teraszán ejtettük meg, miközben a
rajtsorrend is eldőlt a sorsoláskor. A nappali futam itiner alapján két részből állt. Minden második induló
másik itinert kapott, így torlódással szinte nem találkoztunk. Három speciál várt minket és három pont-pár amik
között nem volt itiner megadva így magunknak kellett utat keresni. Nagyon szép időnk volt és a táj is lenyűgözött
bennünket. Az útvonal teljesíthető volt és szerencsére egyszer se kerültünk szorult helyzetbe, amit egy kicsit
se sajnáltam mert az amúgy is kevés szabadidőnket film forgatással és fotózással töltöttük. A speciálokat szintén
nem a brutális triálgépekre tervezték, sőt! Szinte teljesen mindegy volt, hogy a speceknél milyen a gépkocsink
technikai felszereltsége, ugyanis az egyiknél egy szimulált defektet kellett elhárítani időre, azaz kocsit megemel,
kereket levesz, pótkereket feltesz. Mindezt időre. A másik speciál célbalövés volt körtáblára légpuskával. Az
elért találatok alapján kaptuk a pontjainkat. Majd a harmadik speciál egy kis tó szigetének a megkerülése volt
úszva, gyalogolva vagy a szervezők által trakigumiból készített tutajon időre. Nagyon jól szórakoztunk a
speceknél, szinte már fájt a hasunk a nevetéstől, miközben valamelyikünk küzdött a jó helyezés érdekében.
Már késő délután volt, amikor a tavas speciálnál mi teljesítettük a feladatunkat. Egyszer csak pár autó került
elő az erdőből köztük Nyuszi az őrült Suzukis. Nyuszka nem sokat tökölt gumicsizmát szerzett és máris kocsijával
megmutatta, hogy kell a motorháztetőig erő vízben autókázni. Sajnos szegény motor több vizet szívott mint levegőt
és ezért félúton ott ragadt. Persze a nyulak utálják a vizet és ez alól Nyuszi sem volt kivétel ezért csak nagy
rábeszélés után volt hajlandó elhagyni a süllyedő bárkáját. Közben a parthoz közelebb álltam a Hilux-al és a
horogra rátettem egy öt literes marmonkannát amit behajítottunk Nyuszinak. Többen is próbálkoztunk nagyot dobni,
de tíz méter mindig hiányzott, azért hogy Nyuszinak ne kelljen sokat a vízben lennie. Végülis besétált a kötél
végéig, majd a kocsijára akasztotta. Szépen csörlővel kihúztam és a parton életre keltettük a fekete szörnyeteget.
Mikor már majdnem mindenki elment, mert azt hitték vége a műsornak következtem én a Hilux-al. Szépen beleeresztettem
az orrát és fél kettőben elindultunk. Nagyon nagy ellenállása volt a víznek és a talaj se akart nagyon tapadni,
mert bokáig süppedős iszap borította. A szigetet balról sikeresen megkerülve haladtunk kifelé miközben a víz
mélysége változott a kerék tetejéig erőtől a plató közepéig érőig. A tóból a kocsi elejét ki tudtam tenni,
de nagyon csúszott a talaj és az egy méteres szintkülönbséget így leküzdeni nem tudtam. Kareszék elém álltak és
rájuk kötöttem a csörlőmet, majd szépen kihúztam magamat. Összeszedelőzködtünk és nagy iramba a visszalévő pár
itinerpontot igyekeztünk teljesíteni. A célba az utolsók között érkeztünk be olyan fél nyolc körül, de épen és
egészben amortizáció nélkül. A két nappali futam 50km és 40km távja rendesen megfárasztott minket, na meg persze
az előző éjszakai "pihenés" is. A célban nagyon jó hangulat volt és a nagy mesélések közepette az eredmények
is ki lettek hirdetve. Nem kicsi meglepetésünkre az ötödik helyen sikerült végeznünk annak ellenére, hogy
nem volt elsődleges célunk a jó helyezés.
Kroko bácsi és segédei ismét egy frankó versenyt hoztak össze. Köszönjük!
NNHoze
|